BF +1

Idag har jag gått över beräknad förlossningsdatum med en dag! Det känns tråkigt för att jag ville inte gå över, helst skulle jag föda tidigare, eller på beräknad förlossningsdatum, men sådant kan man inte styra över! Nu börjar den riktiga nedräkningen egentligen, för att fram tills nu har jag stirrat mig blint på 20:e April, men nu har det passerat! Nu finns det inget datum jag kan fixera mig vid, hon kommer när hon känner för det! Jag vet i och för sig att jag blir igångsatt om två veckor om hon inte kommer till dess, så att det är en tröst, för att det känns som att hon aldrig vill komma ut!

Det var svårt att hitta information om vecka 41, men detta fann jag på barntotal.se:

Är du förvånad över att bebisen inte har kommit ännu? Var inte det. Det är vanligt, speciellt bland förstföderskor, att man föder 4 dagar efter beräknat förlossningsdatum. Kom ihåg att det beräknade förlossningsdatumet är en uppskattning, inte ett faktum. När du har gått cirka 41 veckor bokar din barnmorska in dig på kontroll på den förlossningsklinik du har tänkt föda på. Där görs en bedömning om förlossningen ska sättas igång på konstgjord väg eller inte. Man bedömer också när det kan göras och på vilket sätt det bör göras. Sedan får du komma på täta kontroller tills barnet är fött. Igångsättning av förlossningen sker normalt senast i graviditetsvecka 42+0. 

Jag får vänta och se...
Kl 13 har jag ett besök hos barnmorskan! På förra besöket önskade båda att vi inte skulle behövda träffas det här datumet, för att vi hoppades att jag skulle ha fött fram tills idag *ledsen*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0