Förlossningsväskan nästan klar

Jag har gått igenom förlossningsväskan och den är nästan helt klar! Hygienartiklar, mat och kläder till Deli tas med när dagen är här!

Att ta med till förlossningen

Viktigt att ta med;

  • Mödravårds- och ultraljudspapper
  • Blodgruppering
  • Patientkort med rätt adress (har ej)
  • Legitimation

Bra att ta med;

  • Förlossningsplan
  • Mat och dryck till partnern (har bara köpt chokladbars, mer mat måste packas ner)
  • Egna sköna kläder
  • Vete/riskudde (har ej)
  • Inneskor
  • Kamera
  • Mobiltelefon. Får användas på BB.
  • CD-skivor med egen favoritmusik (Orka lyssna på musik under värkarbetet?)
  • Necessär (tandborste, tandkräm, schampo, duschkräm etc.) (stoppar ner det i väskan när det är dags)
  • Barnkläder (mössa, stumpor, långärmad tröja och byxor) 
  • Blöjor

Storstädning återstår sen är allt klart, men jag orkar verkligen inte ta tag i det och jag vill inte ha hjälp heller för att jag själv inte känner för att städa! Vi har inte så stor lgh så att det tar inte så lång tid att städa om vi hjälps åt (om jag nu skulle få akuta värkar, vilket inte är troligt)! När jag tänker efter så är det faktiskt inte så tragiskt hemma, behöver bara finputsa allt innan vår underbara dotter välkomnas hem :-) Jag börjar längta och få känslor för henne redan nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0