Första besöket

Jag har haft värkar med ca 10 min mellanrum sen i kl 17 igår! Jag insåg allvaret i det hela och bad mamma komma hem till oss och hjälpa till med städningen! Hon och Deli städade hela lägenheten och vilket bra jobb de gjorde ska ni veta! Det är så rent nu! Så underbart när man har människor som hjälper till! Själv gick jag runt med en trasa och gjorde inte så värst mycket förutom klocka mina värkar!

Vid niotiden gick Deli och jag ner till tvättstugan och jag kände bara att något rann, så att jag sa till Deli att nu gick vattnet! Vi ringde till förlossningen och meddelade att vi kommer in för en kontroll! Det ville att vi skulle vänta i 45 min med att komma in tills det andra skiftet började, men det gick inte vi med på!

De mätte mina värkar och kollade hur mycket jag har öppnat mig, och det visade sig att jag inte har så starka värkar och jag har bara öppnat mig 2 cm! De kontrollerade om fostervattnet hade gått, men icke, det vara bara slemproppen! De sa att vi kunde välja att stanna där eller åka hem...vi valde att åka hem!

Just nu håller jag på att mäta mina värka och det är 3 minuter mellan varje värk som varar i 50-60 sekunder varje gång, och det gör sååååååå jäääääävla ont! Ska snart gå och lägga mig och försöka vila, annars var vi välkomna tillbaka till förlossningen sa dem!

Hoppas att vår lilla Leona väljar att komma till oss snart!
God natt!
Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Louise

Åååååh, jag håller mina tummar stenhårt!!!

2009-04-26 @ 10:14:55
URL: http://tusensolar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kämpa på Lola! Hoppas allt går bra och att ni snart har er lilla tjej hos er! Kramar från Sandra!

2009-04-26 @ 10:36:09
URL: http://sannispyre.blogspot.com
Postat av: Gentiana

Hej Lola =) Tittade in på din blogg lite, jättefin blogg har du! Hoppas du föder snart, håller tummarna för dig! Hälsa kusinen från mig :) Puss&Kram <3

2009-04-26 @ 13:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0