Slemmis

Jag skrev tidigare om att min slempropp håller på att komma ut i omgångar och detta läste jag på nätet:

Slemproppen kan gå i omgångar där delar kommer ut, och den kan också återbildas. Att slemproppen går är alltså inte ett tecken på att förlossningen nödvändningtvis kommer starta med en gång, utan snarare att det närmar sig och att du bör vara redo. Att proppen lossnat betyder att livmoderhalsen börjat vidga sig. Får du en blödning i samband med slemproppen, eller om slemproppen är blodblandad är det normalt ingen fara. Det kallas då en teckningsblödning (teckenblödning) som även det är ett tecken på att förlossningen snart kommer att starta.

Så nu håller jag tummarna att något snart ska hända! Jag har inte börjat få förlossningsvärkar, bara lite lätta förvärkar då och då! Vattnet har inte gått än så jag får vänta och se om något händer till helgen! När folk runt om kring mig fick gissa när jag skulle föda var det ofta gissningar om att hon skulle komma tidigare än 20:de April (jag hade förvärkar redan i vecka 36), men jag har alltid sagt att jag kommer att gå över en vecka och få barn under lönehelgen! Får se om min intuition stämmer...

Snart ska jag ut på en promenad...ensam! Jag har inte varit ute på flera dagar och det är synd att missa sån härlig vårdag, de kommer inte så ofta om man säger så!

Ha en härlig vårdag allihop!
Jag håller er uppdaterade om något nytt skulle hända :-)

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

Spännande! Kom nu lilla bebis :)



sv. Kjolen är underbar! Köpte den på rea på kappahl för cirka 4 euro. Det vill säga typ en 30-40 kronor. Ingenting alltså! Och jag är sååå kär i den :D

2009-04-25 @ 03:32:04
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0