Fyra dagar kvar till bf (beräknad förlossning)

Det är inte så långt kvar till beräknad förlossning! Själv räknar jag med att gå över tiden och hon kanske väljer att titta ut nästa helg! Vi har planer till helgen, först ska vi till några vänner på Fredag och på Lördag ska vi tvätta, så att jag har inte tid att föda barn än, haha!

Jag tycker att tiden går så segt, jag räknar varje sekund och det känns så långt till den dagen det är dags för henne att komma till oss! Samtidigt är det otroligt skrämmande, för att om cirka två veckor (max 18 dagar) är jag mamma!!! Jag som trodde att jag aldrig skulle bli mamma, jag skulle jobba hårt och vara en kvinna med en lysande karriär och bara tänka på mig själv! Nu ska jag jobba hårt för att vara en kvinna med en lyckad framtid tillsammans med min familj!

Ha en fortsatt trevlig Torsdag!
Ska snart åka och hämta mannen från jobbet :-)

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

Jag är 19 år. Fick Kayleen när jag var 18. Jag förstår vad du menar. Jag var också livrädd för att allt! Jag är ung och ensamstående. Plus att det tog en tag för mej att våga berätta för mina närmsta att jag var gravid. Jag liksom sköt min graviditet åt sidan.

Sen när jag väl förstod att jag var gravid. Och att det här var MITT barn. Så förändrades livet rejält. Det var SÅ mycket att förbereda. Allt kom på en gång! Därför bestämde jag mej för att ta en dag i taget. Och inte tänka så mycket på framtiden.

När min dotter väl kom så visste jag mitt i allt precis hur jag skulle göra. Ett sjätte sinnet föds med barnet, kan man säga :) Så oroa dej inte. När du väl får lära känna ditt barn så kommer alla bitar falla på plats.

Många mammor oroar sej, de känner att de inte vet hur de skall göra m.m. Vilket leder till rätt oroliga barn. Min dotter är en riktig underbaring. Mycket lugn och snäll. Inte en enda gång har jag känt irritation över henne. ! Och jag tror att det delvis kan vara min förtjänst.

2009-04-16 @ 17:37:19
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0