Är det en fas?

Snart blir jag galen av sömnbrist! Leona är uppe till två varje natt och får för sig att börja leka då. Jag vaggar och sjunger och försöker med allt möjligt men nej, hon vill inte sova, bara leka! Jag var så trött igår att jag började gråta och hon bara tittade på mig med sina stora ögon. Jag är absolut inte arg på henne för att hon är ett spädbarn, hon har bara kommit ur rytm, inget hon kan hjälpa. Jag tycker även synd om Deli som ska upp tidigt på morgonen och måste vara pigg på jobbet, men vi båda blir så trötta att vi tar ut det över varandra! Vi båda var irriterade inatt, men jag förstår honom och han förstår mig! 

Jag har försökt låta henne vara uppe länge på dagen, men det har inte hjälpt! Jag har lagt henne tidigt på dagen, men det har inte heller hjälpt! Igår sov hon max en kvart på hela dagen, sen badade vi henne och hon sov från 18-21, sen var hon hur pigg som helst resten av natten! Vid tvåtiden la vi henne mellan oss i vår säng och hon vred och vände sig och somnade tillslut. Jag ska försöka gå ut och gå lite med henne och se om det hjälper. Det har blivit för mycket nu faktiskt, alla tre måste sova för att vi ska fungera som människor.


Kommentarer
Postat av: hallonmamma

sv, vet inte om det är försent att skicka till tidningen. Tror inte det. Bara ni har en bild på när hon är typ nyfödd. :)



Usch.. Kayleen har också sånadärna faser. Hon vaknade vid 00.00 inatt. Då tog jag upp henne i min säng. Men hon ville leka. Och lekte jag inte med henne så blev hon asförbannad. Det slutade med att jag stoppade stackars ungen i hennes spjälsäng. och där fick hon skrika tills hon somnade. Jag hade ingen ork kvar i kroppen att ta hand om henne. Ibland är det jobbigt att vara ensamstående. Heheh. Men man skall inte klaga :D

2009-12-04 @ 09:59:35
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0