Hon får inte sova

Vi vaknade 8,30 och sen dess har vi varit uppe! Leona är trött nu efter att hon har ätit gröt, men hon ska inte få sova än! Jag ska ut med henne till stan och då får hon vila i barnvagnen litegrann. Vi ska få rutiner här för att det räcker en gång för alla!! Jag blir så trött och irriterad på att vara uppe vart enda natt med Leona! Jag är också människa och jag behöver sova på nätterna som alla andra människor!!!

Min plan är att hon ska få sova dessa tider:
13-1430
18-1930
23-7

Jag provar detta så får jag se hur det fungerar! Jag har hittills provat alla metoder (låtit henne sova hur länge hon vill när hon vill, låtit henne sova länge på morgonen, inte mycket på dagen, låtit henne vara uppe från lunch till kl19 på kvällen osv osv) men det har inte hjälpt! Oavsätt hur jag gör så vaknar hon ändå och vill vara uppe till 2-3 på natten! Detta har pågått i flera månader nu och jag är minst sagt trött!!!


Enough is enough!


Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

Jag förstår att det är tungt.! Själv brukar jag låta sova Kay hur länge somehelst på dan. Sedan lägger jag henne klockan 20.00. Oftast vaknar hon på nätterna nu förtiden. Då brukar jag stoppa musik i öronnen och låta henne skrika en stund. Det skär i hjärtat att höra henne ledsen. Men jag vet att vi båda mår bättre av att sova i olika sängar. Men ibland måste man ju ta upp den lilla kråkan.

2009-12-16 @ 19:21:05
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0