Förlossningsrädsla

Jag är sååå rädd inför förlossningen! Jag låg och skakade av rädsla när jag tänkte på det inatt! Min man blev irriterad och tyckte att jag skulle sluta tänka på det redan nu! Det är inte så lätt när man vet vad som väntar och hur hemskt det kommer att vara att krysta ut ett 3,5 kg stort barn!!

Förut tröstade jag mig själv med att det är långt kvar och att jag har annat att oroa mig för, men inte nu längre, det är snart!! Tänk om jag inte klarar av det! Oooh jag hyperventilerar när jag tänker på det!!

Min stackars Lea kommer att gå igenom samma sak om hon väljer att bli mamma någon gång i livet!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Va inte rädd... jag vet det är lätt för mig att säga det =) men det är inte så farligt! Du kommer att tycka att det är det bästa du har gjort. Jag va också lite rädd innan, men när det är dags får man ett lugn inom sig och man glömmer bort rädslan!

2009-02-16 @ 17:29:23
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Patricia

Klart du klarar det! Det måste du ju =) hehe bebisen måste ju ut..

2009-02-16 @ 18:24:36
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Mami

Mos u tut aq shum se edhe ti e kalon mir si te gjithat, mir po te thot Patricia. Te dua shum

2009-02-17 @ 10:21:19
Postat av: Jenny [snart mamma till Vilda]

Jag är inte så orolig inför förlossningen. Alla klarar det, och det finns hjälp att få. Personalen kommer att stötta dig hela tiden, och det finns ingenting som de inte har sett förut. Visst kommer det att göra ont, men se varje värk som att du är ett steg närmare att möta din dotter. När du väl har henne i famnen kommer smärtan att vara som bortblåst. =) Vi klarar det!!

2009-03-08 @ 18:37:59
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0