Leonas namn

Jag har valt att kalla min blogg efter min dotters namn! Nu ska jag försöka förklara lite hur vi kom fram till det namnet.

När jag var yngre ville jag att min dotter skulle heta Andromeda, men alla tyckte att det var så konstigt att döpa sitt barn till en galax. Sen ville jag att min dotter skulle heta Aurora men den glöden slocknade också med tiden. Killnamn var jag däremot lite sämre på. Jag ville att min son skulle heta Albert, men när jag träffade min man och det visade sig att hans bror hette Albert så var det självklart inget alternativ längre. Därefter blev jag så kär i namnet Leon! Min son SKULLE heta så, men olyckligtvist för mig döpte min kusin sin son till Leon och där föll det alternativet också! Jag blev så sur på mig själv och min stora käft att jag berättar för alla vad jag vill att mina ungar ska heta (måste dock säga att min kusin aldrig hörde mig nämna det namnet så det är inte hans fel). I samband med kärleken till namnet Leon föddes kärleken till namnet Leona, för då tänkte jag blir det en tjej så ska hon heta Leona! Både jag och min man tyckte att det var jättefint men vi vågade knappt nämna det för någon! Jag kommer ihåg att jag talade om för en kollega på jobbet vad hon skulle heta och jag fick inte komplimanger för det, vilket gjorde mig lite ledsen, så från och med då bestämde jag mig för att inte säga till någon! Frågade någon vad vi har planerat att döpa vår dotter, svarade vi Alva! Men nu har vi  bestämt oss att offentliggöra namnet för att vi har inget att vara "rädda" för, jag är den enda i vår bekantskapskrets som ska föda snart...vi har gemensamt valt ett jättevackert namn till vår dotter!

Så nu har ni hela historien bakom namnet :-)
Trevlig Måndag, min arbetsdag är lång idag så att jag tror inte att jag kommer att hinna med så många fler inlägg för dagen! Kram min vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0