Kroppen har förändrats

Jag gillade inte min kropp före graviditeten, under graviditeten och jag gillar inte min kropp nu heller!! Jag trodde att jag skulle vara platt som en pannkaka ganska omgående efter förlossningen, men så är inte fallet! Innan jag blev gravid gick jag upp 10kg på några månader och under graviditeten gick jag upp 20kg, så att det ger mig en total viktuppgång på 30kg på mindre än ett 1,5 år! Min kropp har fått sig en chock minst sagt! Deli ger mig komplimanger om att jag ser så bra ut efter graviditeten och att jag har gått ner ganska mycket osv...men jag förväntade mig mirakel antar jag...

Jag har gått ner 13kg sen Leona föddes och jag har 7kg kvar för att komma till samma vikt som jag hade när jag blev gravid, men det räcker inte! Jag vill gå ner 17kg till så att jag har samma vikt som jag har haft i alla år innan det blev som det blev med min vikt förra året! Jag gick ner dessa 13kg på två veckor utan att göra nått och sen dess har inte vågen rört sig ett enda gram mer...varför?? Kommer jag aldrig gå ner mer eller vad är problemet? Jag gillar inte att kroppen har förändrats så mycket! Jag har fått så breda höfter och gigantiska bröst som förmodligen kommer att hänga efter att jag har ammat klart, och jag är inte lika fast och spänstig någonstans i kroppen mer! Allt är uttöjd och slappt...bläääää!


Såhär såg jag ut tre dagar innan Leona föddes! Trött, sliten och stor!


Såhär ser jag ut idag (6 veckor efter förlossningen)...



Såhär vill jag se ut igen!

Jag hatar att min kropp har förändrats, men att få Leona är det bästa som har hänt mig...jag får helt enkelt lära mig acceptera att jag kanske aldrig kommer att få tillbaka den kropp jag en gång hade...

Kommentarer
Postat av: e.

tyvärr finns det ingen övre makt bestämmer sig för att ta bort alla kilon ifrån en.. det enda man kan göra är att träna tror jag. Med åren försämras också ämnesomsättningen, vilket gör att man har lättare att gå upp o svårare att gå ner, därför måste man träna hårdare.



Men syrran, du är så snygg ändå! Färre kilon hade inte kunnat göra dig vackrare! Dessutom kolla bara hur mycket du har gått ner!! Hot mama ;) TDS

2009-06-08 @ 13:44:17
URL: http://kattig.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda ung mamma blogg

jag lägger till dig på bloglovin så har du i alla fall en ytterligare prenumurant, lägg till mig också=) ha det bra!=)

2009-06-08 @ 13:57:01
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/
Postat av: Josefine

Känner igen det där, det är svårt att gå ner de där sista kilona...

2009-06-08 @ 14:09:31
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Det är jobbigt! Verkligen. Men din kropp kommer tillbaks. :) Och som du säger, det är värt det. Kram!

2009-06-08 @ 17:45:32
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Heej! tack så mycket! så skönt att han är kry nu. Ta hand om dig å lilltjejen oxå:) kramis





p.s Min mage ser ungefär likadan ut. Men som du skrev. Det är ju värt det för guldklimpen man fick!

2009-06-09 @ 00:14:56
URL: http://malinhanning.babyblogg.se
Postat av: a

hej, så var det för mig med, gick upp över 20 kg nu 3 månader efter förlossningen har jag gått ner 15 kg, men det gick trögt, jag trodde allt skulle försvinna på en gång. plus så ammar jag inte så det är ännu tuffare. men när du får din mens försvinner magen iaf, man är inte lika uppsvälld längre, lycka till

2009-06-09 @ 14:20:11
Postat av: My

Ut och gå långa promenader 1 timma varje dag, träna styrketräning och ät rätt så når du säkert ditt mål. =)

2009-06-09 @ 15:00:24
URL: http://mys.blogg.se/
Postat av: My

Det verkar så, har inte alls tränat så som jag vill!

Kolla in Linda Fodors blogg http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.479802 och delta i hennes "program" om att nå sina mål. Massa andra bloggare gör det också.

2009-06-09 @ 16:27:25
URL: http://mys.blogg.se/
Postat av: sanna

ja det kändes verkligen svinskumt att vara utan chatrlie, man lever ju i symbios hela dagarna :)



håller med om att mammakroppen inte är kul, man vill ju gärna se ut som innan :)

2009-06-09 @ 22:44:08
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Reka

Men du ser ju jättebra ut nu, Lola. Så ser JAG ut, och jag kan inte ens ursäkta det med att jag har fött barn. Du kommer att gå ner, ge det bara lite tid.

2009-06-10 @ 09:38:57
Postat av: Pia

Kul att du hittat till min blogg! Vår lilla dotter skulle ha fötts den 27 april enligt BF. Jag såg att vi hade fler datum gemensamt. Min man och jag gifte oss de 7 april.



Du kommer att komma i form igen och behöver inte acceptera att kroppen ändrats för att du fött barn. Jag har nu fått mitt tredje barn och tvivlar inte på att jag ska komma i form igen. Jag är med bland de i Linda Fodor´s gäng som ska komma i form tillsammans. Gå med du också! Jag har blivit super motiverad nu och tränar varje dag och försöker att sköta kosten. Mitt mål är att gå ner till 56 kg och få mer muskler till december.



Vilka fina bröllopskort ni tagit förresten! Jag tycker att hela din blogg är fin, är det ok att jag lägger till dig i min länklista?



kram Pia

2009-06-10 @ 09:54:36
URL: http://prinsessannovali.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0