Stora storlekar

Min lilla flicka har fått massor av kläder i present! Hon har jättemycket kläder i stl 62/68 och det kan hon ha när hon blir lite större! Nu är stl 50 lite tight och stl 56 passar bäst, så att jag försöker avända hennes söta bodies i stl 50 så långt det går, för sen kan hon aldrig ha dem mer igen...Barn blir oftast större med tiden, inte mindre :-)

Jag har även fått jättesöta tunna klänningar i jättestora storlekar som passar henne till vintern...och det är inte så praktiskt! Har varit i affärer och försökt byta till mindre storlekar och vissa har slut på de kläderna i mindre storlekar och erbjuder tillgodokvitto och vissa vill inte byta utan kvitto!! Ofta man har kvitto till presenter? Jag har till och med fått kläder när hon blir 3 år hehe. Allt som är större än stl 68 åker upp till vinden sålänge, annars får jag inte plats i hennes byrå!

Leona behöver iallafall inte kläder på ett tag, jag däremot kan inte komma in i något som jag kunde ha på mig före graviditeten. Jag får fortfarande gå i mammajeans och leggings...Jag tror att jag är så smal men blir alltid lika chockad när jag provar mina gamla kläder och inte kommer in i dem! Det dumma är att jag gör samma misstag varje dag haha!



Mina favoritjeans! Jag kommer att bli överlycklig den dagen jag kommer in i mina tighta svarta stuprörsjeans!! Oh jag saknar min gamla kropp...Man vet inte vad man hade förrän man förlorar det! När jag tänker tillbaka så inser jag att jag hade fin kropp...men klagade jag konstan på den! Så trög man kan vara!!

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma - ensamstående mamma

Vänta du bara, stl 68 kommer snart att vara för litet på henne :) Sorligt men sant. Jag ville bara gråta då jag plockade bort alla Kayleens kläder som hon växt ur. Vart tog min super lilla bebis vägen liksom? Man skall verkligen njuta av varende litet ögonblick med sin bebis :D Hihi.



Det där med att inte komma i sina gamla kläder är inte specellt kul :( Jag gick inte upp så mycket i graviditeten. Jag åt en massa gröt och sånt därnt nyttigt. :P Men jag har alltid vart överviktig så.. :/ Men nu har jag gett mej fan på att gå ner i vikt! Det kommer bli jobbigt, men så värt det! :D



sv. Kayleen är verkligen ett annorlunda namn. Det var min kompis som kom på det när jag var gravid. Och det var liksom självklart att hon skulle heta Kayleen. Hon kändes liksom som en liten Kayleen. hihi. Hur kom ni på namnet Leona?



Kram

2009-06-04 @ 17:27:50
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Vilda

Japp, så är det! Jag tog upp en låda med alla mina gamla kläder i igår... fy vad smal man var! och då klagade man hela tiden över hur ful och fet man var. Nej man vet då verkligen inte vad man har förrän man förlorar det, haha.



Vilda har storlek 62/68 nu och det har verkligen gått i en rasande fart. I början gjorde vi inget annat än att sortera ut kläder kändes det som. Tiden går verkligen fort och snart kommer du också att stå och titta på den allra första bodyn som Leona haft och undra hur sjutton hon kunde vara så förbaskat liten! =)

2009-06-04 @ 18:48:43
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Ivana

Hej gumman! Vänta du bara säger jag alltså!!! Om 1-2mån så kommer stl 68 komma ner från garderoben. DDom växer så oootroligt fort, man hinner nästan inte med.....

Jag fick också massa kläder till Oliver när han var bäbis som passar nu, och då tänkte jag som du, men ack vad tiden gått fort!!!!



Hehehe, jag vill att allt ska gå snabbare än vad det gör, men du tar banne mig första plats. Inte för att vara elak, men du får nog vänta minst ett halvår på att få komma in i dina gammla kläder.... Gå inte och tänk för mycket på det.... Var glad, du har en man som jag kan garantera inte klagar på hur du ser ut... jag gick oxå runt och klaga och var irriterad över min vikt, har 1/3 kvar av allt, men ingen ide att stressa. Nog därför jag började röka igen, för fya faan vad effektivt det är, men tyvärr inte hälsosamt. Who cares!!!

Puss på dig!!!



2009-06-05 @ 13:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0