Förvärkar

Jag har börjat känna förvärkar redan nu och jag är bara i vecka 36! Mamma och D tror att hon kommer om två veckor...det känns lockande att tro dem, men jag tror ändå det värsta och det är att jag kommer att bli överburen, dvs gå över tiden med två veckor...

Precis såhär känns det som det beskrivs nedan:

Vissa har förvärkar

Vissa kan ha smärtsamma sammandragningar, så kallade förvärkar, som gör ont av och till flera veckor innan barnet föds. Ofta känns de på kvällen, eller om man rör sig mycket. Smärtan sitter långt ner i magen eller korsryggen och liknar mensvärk.

Källa: www.1177.se Råd om vård på webb och telefon

Måste bara kommentera att beskrivningen "liknar mensvärk" innebär 1000 gånger värre än vanlig mensvärk för mig!! Ja det är bara att vänta och se! Jag har i alla fall blivit väldigt trött på att vara såhär tung och klumpig och så GRAVID bläää. Blir andfådd vid minsta lilla rörelse, till och med när jag vänder mig i sängen!


Kommentarer
Postat av: e.

blir nog skönt att hon kommer snart så du slipper det jobbiga med att ha en bulle i magen hehe. Kommer bli kul att se hur Leona ser ut och hur söt hon kommer vara. Likna sin söta mamma :D

2009-03-18 @ 20:06:48
URL: http://kattig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0