Lyckligare av att INTE få barn?

Jag blir ganska oroligt för vad som väntar mig när jag läser sådana artiklar!

"Ett barns skratt och leende kan värma den mest kylige. Men nu slår brittiske forskaren Nattavudh Pawdthavee, 30, hål på föreställningen om att barn gör oss lyckliga. Han menar att de stunder av lycka som barnen ger inte uppväger vardagsslitet en familj innebär.

-  Föräldrar spenderar mer av sin tid med tvätt, matlagning och problem med skolan än med stunder av lycka över barnets första leende eller att se dem ta studenten, skriver han i The Psychologist."

Det värsta är att jag tror på den här artikeln! Alltså vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte bara slappna av, måste jag vara såhär orolig hela tiden??


Kommentarer
Postat av: e.

inte konstigt att du är orolig. Alla gravida kvinnor känner nog såhär. Hallå det e ett livs steg.. klart att man börjar spekulera kring allt som väntar en och undra om man gjort rätt.. Det är nog naturligt och det kommer bli så naturligt för dig när du väl får Lea att du inte kommer tänka på det viset den forskaren säger.. Fast jag vet iofs inte.. men allt kmr gå så bra så

2009-03-23 @ 16:53:32
URL: http://kattig.blogg.se/
Postat av: Azita

Hahahah Gumman du känner dig själv och det gör jag med! Hade det stått tvärtom i artikeln så hade du blivit orolig över att du skulle bli FÖÖR lycklig!!

2009-03-25 @ 15:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0