Packa förlossningsväskan

Jag funderar på att börja packa förlossningsväskan redan nu...jag vet inte varför jag har fått för mig det, men jag tror att jag kommer att få ett inre lugn om jag vet att den är förberedd i alla fall! Jag vet att jag har lång tid kvar tills det är dags, men ändå...

Vad ska jag packa ner då? Jag vill att D ska sova över för att jag planerar att vara på sjukhuset några dagar för att komma in i mammarollen i lugn och ro och bara vara med min man och min dotter, helt ostörda!

Några tips på vad man ska ha med sig är följande:

Att ta med till förlossningen

Viktigt att ta med;

  • Mödravårds- och ultraljudspapper
  • Blodgruppering
  • Patientkort med rätt adress
  • Legitimation

Bra att ta med;

  • Förlossningsplan
  • Mat och dryck till partnern
  • Egna sköna kläder
  • Vete/riskudde
  • Inneskor
  • Kamera
  • Mobiltelefon. Får användas på BB.
  • CD-skivor med egen favoritmusik
  • Necessär (tandborste, tandkräm, schampo, duschkräm etc.)
  • Barnkläder (mössa, stumpor, långärmad tröja och byxor) 
  • Blöjor

Sen måste vi även ha med oss parkeringspengar och hygienartiklar till min man också! Det får vi inte glömma :-)
Mitt dilemma är vilka kläder jag ska ta med mig till vår lilla prinsessa! Vad ska hon ha på sig första gången i denna värld?! Jag funderar på de gröna...


Vi får se vad hennes första outfit blir...hehe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0