Vad behöver man köpa innan?

Snart är hon här!! Dagarna bara rinner iväg nu tycker jag! Jag får panik för att jag har inte städat ur skåpet där Leas kläder ska ligga, jag har inte tvättat hennes kläder eller sängkläder och jag har massor kvar att köpa! Jag kanske ska börja med NÅGOT idag i och med att jag är ledig...eller vad tycker ni?

Hittade förslag på vad man ska köpa innan på www.gravid.se:

Till mamman
· Extra-stora bindor
· 2-3 amningsbehåar
· Amningskupor, inhandlas med fördel på Apoteket


För att sköta

· Blöjor
· Tvättlappar
· Salva för röd stjärt, inhandlas med fördel på Apoteket
· Napp
· Badbalja och badtermometer
· Badolja
· Skötväska

För att transportera
· Barnvagn
· Bilbarnstol

För att sova
· Barnsäng + barnlakan
· Babyfilt
· Ett par ombyten babykläder + pyjamas

Det jag redan har köpt har jag strukit över, och det verkar som att "För att sova" kategorin är klar, men jag har nästan ingenting när det gäller "För att sköta" kategorin...
Bra att ha överblick såhär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0