Måndag

Vi har haft fullt upp under helgen. Vi har bland annat varit bortresta och därför har jag inte kunnat skriva något inlägg. Idag ska jag ta Leona i barnvagnen och ta en lång promenand, minst 5 km. I Fredags fick jag höra att jag var tjock nu efter graviditeten och det har peppat mig till att göra något åt saken. För det första så säger man inte så till en kvinna som nyligen har fått barn och för det andra så visste jag inte ens att folk tyckte så om mig. Jag har ändå gått ner 16kg och det syns ganska mycket. Jag har bara 2-4kg kvar för att ha den vikten jag hade förra sommaren. Visst, jag är inte lika fast som innan, men jag kan klämma in mig i flera gamla kläder som jag inte kunde för tre månader sen. De sitter inte lika löst eller snyggt kanske, men nära :)

Jag har fått tips av både de som tränar tre gånger i veckan och de som har fått barn hur de har gjort för att gå ner i vikt och bli fasta. Receptet är att gå i snabbt takt med barnvagn minst en timme per dag, äta oftare och mindre portioner, dricka mycket vatten, äta mycket frukt och grönsaker och skära ner på kolhydraterna så mycket det går. Dricka mycket vatten har jag inga problem men för att jag gör det hela tiden, men resten är en kamp för mig. Jag är kolhydrastsberoende, jag äter varken frukt eller grönsaker, jag äter med jättestora mellanrum mellan måltiderna och tycker att allt som har med träning att göra är tråkigt. Promenader till stan för att äta lunch med Deli är OK, men att bara gå för träningens skull är inte så kul. Men allt detta måste jag ändra på! Det ska bli en vardagsrutin!

Så nu håller jag tummarna att jag verkligen fullföljer min plan!

Alla desa bilder är tagna under Oktober 2009:
Klicka för större bild

  


Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

Fan vad sur jag blir! Du är inte ens tjock! Vilken idiot säger så till en nybliven mamma?

Jag tycker du är superfin! Du har en sådan utstrålning!

2009-11-02 @ 15:19:51
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej kolla in min blogg där har jag en tävling och föresten snyggt tema och snygg blogg

2009-11-02 @ 15:47:36
URL: http://swittgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0