Träningen igår

Jag tränade igår men inte så effektivt som jag trodde att jag skulle göra! Jag gick på löpbandet i en kvart och sen skulle jag träna ryggen, men alla maskiner var upptagna. När de väl blev lediga så visste jag inte hur jag skulle ändra inställningarna etc, så att jag struntade i det helt. Det fanns så mycket folk och alla var upptagna med sitt så att jag kunde inte bara gå fram till någon och fråga "Ursäkta, hur fungerar denhär maskinen?"  Jag frågade damen i receptionen, men hon sa "Jag är inte utbildad instruktör så att jag vet inte hur de fungerar" Skitbra tänkte jag...NOT! Min gamla personliga tränare var upptagen med en kund, så att jag kunde inte fråga honom heller. Onyx har öppnat ett nytt gym i Knalleland och där tränade jag igår och alla maskiner är nya.

Hur som helst så gjorde jag lite situps och gick tillbaka till löpbandet igen. Då kom personliga tränaren som jag var hos i Augusti och han undrade vart jag hade tagit vägen i alla dessa månader? Det var lite pinsamt faktiskt. Jag skrattade lite obekvämt och talade om för honom att jag hade tagit en paus men att jag är igång igen. Han bad mig maila honom så att vi kan boka in lite tider, men jag vet inte vad jag ska göra? Det är jättebra att ha en personlig tränare för att då får man ut maximalt av sin träning (han kör riktigt hårt program, jag provade en gång och höll på att dö) men det är så dyrt! Det kostar 650kr/h och det känns som att jag kan göra så mycket annat roligt för de pengarna. Det räcker ju inte med 1h precis, utan betydligt mer. Jag kanske tar en timme ändå och ber honom visa mig hur jag ska använda alla maskiner och sen köra på egen hand därefter? Jag är odiciplinerad när det gäller träning, så att jag behöver egentligen bokade tider och veta att DÅ ska jag dit. Jag är duktig på att hålla tider. 

Jag får se hur det kommer att bli med träningen i fortsättningen. Jag vill så gärna bli fast i kroppen men jag har egentligen varken ork, lust eller tid med träning i mitt liv. Jag förlorar en hel värdefull timme med min familj när jag går till gymmet och då vill jag att jag ska vara effektiv till max. När jag inte är det så får jag bara skuldkänslor

Nästa träningsdag är på Söndag!
Får se hurvida träningen är effektiv eller inte då.

Hugs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0