Amningsterrorister

Jag irriterar mig så otroligt mycket på så kallade amningsterrorister! De finns överallt och de gör livet eländigt för mammor (mig bland annat) som inte har ammat sina barn länge (endast tre månader).

Dessa är bland annat barnmorskor, mammor och jag har till och med blivit uppläxad av några män (att jag är dum som inte fortsatte amma)!!! Jag blir irriterad till max! Bara för att jag inte har ammat min dotter så länge så betyder det inte att hon kommer att bli mindre smart, frisk eller få ett dåligt liv för det!

LÄGG AV, ALLA KAN OCH VILL INTE AMMA!!


Kommentarer
Postat av: Gentiana (delis kusin)

Me ty jam :) . Folk borde inte lägga sig i andras handlingar/åsikter osv!!!

2009-10-15 @ 00:12:29
Postat av: Hallonmamma

Håller med! Kayleens pappa var mycket noga med att skälla ut mej för att jag inte ammade. Själv hade han ju inte ens träffat Kayleen då. Blev så lessen på allt han jävla klagande. Det är han som gjort mest fel men ändå har han mage att klaga på mej.



Jag ammade Kayleen i typ en månad. Sedan fick jag mjölkstockning och allt sket sej. Jag tyckte inte om att amma. Ja.. lite kanske. I början. Men som ensamstående mamma så är det inte alltid lätt att ta sej den tiden. Då är det enklare att hälla upp lite ersättnings mjökl ist. Min barnmorska sa att första månaderna är vikitigast att man ammar. Så att ni som klagar.. shut up! Speciellt män! Ni vet ingenitng om det här!

2009-10-15 @ 12:57:51
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0