Kriser

Det finns väldigt få förhållanden (eller inga alls) där man aldrig bråkar och allt flyter på hela tiden! I de flesta fall hamnar man i kriser i ett förhållande. Det här läste jag på aftonbladet nyss och jag tar med mig några rader i min blogg som jag håller med om:


"Bodil Wennberg menar att förhållanden numera inte följer samma rigida mönster som tidigare. Och att det därför inte är relevant att prata om någon kris beroende på tid. Finns det någon prövning man kan räkna med dyker upp är det i så fall barnkrisen.

– Det diskuteras mycket om hur man ska dela föräldraledigheten och det är bra. Men sanningens ögonblick kommer när båda har börjat jobba, barnen blir sjuka och man är hela tiden sliten i småbitar, säger Bodil Wennberg.

– Det är tuffa år när barnen är små. Och kan man inte kommunicera om barnen och vardagen under de där åren, då blir det svårt.

För den som skilt sig och lever i en ny relation väntar ofta nya konflikter. Skilsmässa är vanligare i par där den ena eller båda är gifta för andra eller tredje gången.

– Då kommer nästa kris, och det är ”dina och mina barn-krisen”, säger Bodil Wennberg."

Jag har sagt det flera gånger och jag säger det igen, håller man ihop när man har fått barn så kommer man att hålla ihop för resten av livet! Att skaffa barn är den största prövningen i ett förhållande tycker jag!





Kommentarer
Postat av: jessica

I agree! :)

2009-10-23 @ 23:59:28
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0