Vacker utan spackel?

Jag ska börja sminka mig! Jag går alltid runt utan nått smink överhuvudtaget, jag bara duschar, borstar håret, lägger lite fuktighetskräm and that's it! Har alltid tyckt att jag ser helt acceptabel ut ändå. Men visst har jag fått höra en och annan gång "Lola, varför tar du inte och sminkar dig bara liiiiiiiiiiite? Typ lägg lite maskara, lite rouch o lite läppglans sen ser du hur fin ut som helst." När nån sa så tänkte jag alltid whatever!! MEN nu håller jag med. Det som är positivt med att sminka sig sällan är att när man väl gör det, så får man så fina komplimanger. Me like :) Jag får såna här ryck några gånger var tredje år och sen blir smink jobbigt igen och jag går runt utan...

Hur gör ni? Ingår sminkning i er morgonrutin, typ tvätta ansiktet, borsta tänderna, sminka sig?

Ta hand om er,
Hugs


Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

Sminkning ingår i min absoluta morgonrutin. Det är lika viktigt för mej som att borsta tänderna. Det här med att borsta håret är jag dock världelös på att göra. Mitt hår ser ut som en enda stor klump ;) Hehe. SKall faktiskt reda ut den idag.

Jag sminkade mej inte alltid förut, men enda sedan jag fick barn så sminkar jag mej hela tiden. hehe.

2009-10-09 @ 08:48:33
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: syrran

Sminka mig ingår i min morgonrutin när jag ska vistas offentligt haha.. Då har jag ett speciellt sätt att sminka mig på, dvs dagsmink.. Ljus ögonskugga så att det öppnar upp ögat, rouge, maskara, ögonbrynspenna och läppsyl på läpparna and that's it. På kvällarna om jag ska ut så blir det oftast mörkare ögonskugga, eyeliner, mörkare rouge och läppstift/läppglans.. Jag ÄLSKAR att sminka mig.. Det är typ det roligare på morgonen haha TDS

2009-10-09 @ 12:50:13
Postat av: Gentiana (delis kusin)

Det där har varit väldigt upp och ner för mig! Har haft perioder då jag gick helt osminkad (det var nog mest i gymnasiet när jag hade mkt plugg så ja tog hellre sovmorgon). Men nu har jag kommit in i en fas då jag sminkar mig varje dag (maskara är ett måste) hehe.

2009-10-10 @ 22:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0