Är ni kvar?

Hej alla mina kära läsare! Jag såg i min statistik att jag har några läsare som kikar in då och då och kollar om jag har uppdaterat, så här bjuder jag på ett inlägg.

Jag har alltid lovat mig själv att jag inte ska bli medlem på Facebook, men jag föll in i fällan ändå...och jag är fast. Det är där jag skriver av mig om man säger så och min syster klagar på att jag skriver så långa inlägg där...men sån är jag...jag gillar att skriva :)

Det var ett bra tag sen jag skrev! Inget speciellt har hänt under den tiden. Jag har kommit in i mammarollen och jag njuter av varje sekund jag får vara hemma med Leona. Hon är helt underbar!! Hon har vuxit så mycket på fyra månader och jollrar för fullt, ler och är allmänt go, man vill bara äta upp henne hihi.

Jag har även slutat amma vilket var ett stort problem för mig från allra första början. Det gick inte till slut, jag försökte verkligen men orkade inte mer. När Leona blev tre månader ville hon bara vara vid bröstet och det verkade inte som att hon någonsin blev mätt för att hon grät hela tiden och ville aldrig sova på dagarna. Det är inte normalt och på toppen av allt så mådde jag också skit! Det bästa för oss ha varit ersättning och det fungerar sååååå bra nu! 

Det har varit tufft att sluta amma för att man får så mycket skit för det. Alla har sina teorier om att barnet blir smartare, finare, sötare, större, bättre, friskare bla bla bla bla bla...listan kan bli hur lång som helst. De värsta kritikerna är ändå andra mammor. Istället för att stötta så ger de en dåligt samvete. Men nu har jag lärt mig att bara bry mig om vad jag och min man kommer överens om, jag struntar fulltsändigt i vad alla andra tycker!

Jag ska försöka uppdatera bloggen lite mer ofta nu, men det ska inte ta över mitt liv. Ett tag fick jag dåligt samvete om jag inte bloggade varje dag och så vill jag inte leva.

Tack för att ni hänger kvar :)
Vi hörs snart igen!
Kram Lola och Leona






Kommentarer
Postat av: Hallonmamma - ensamstående mamma

Lägg inte ner med bloggen här :D

2009-09-03 @ 18:42:30
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

gud vad fin bild!!!!!

2009-09-05 @ 00:06:03
URL: http://loretaa.blogg.se/
Postat av: sara

åå va söt bild!

2009-09-05 @ 09:58:07
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0