Back to work

Chefen ringde och undrade när jag skulle komma tillbaka. Vi snackade om Februari sist, men det är ändrat. Nu är det bara att ta ett snack med Deli och förbereda mig för att komma in i arbetslivet igen :) Det är ett tag kvar, men tiden går så fort! Jag funderar på att börja jobba någon dag i vecka med start i Mars/April och börja jobba heltid från och med i Maj! Som sagt Deli måste först prata med sin chef och tala om när han ska ta sin pappaledighet osv. Det känns lite pirrigt för att jag har blivit ganska bekväm i hemmafrurollen haha. Jag som alltid hatade tanken på att någonsin bli hemmafru. Jag ville alltid vara karriärkvinna och ingen hemmafru. Men inget är så dåligt som jag trodde att de skulle vara, varken mammarollen eller hemmafrurollen :)

Det ska bli intressant att komma tillbaka som en helt ny människa, för det är exakt det jag har blivit sen jag blev mamma. Hela jag har förändrats, både fysiskt och psykiskt!

Nu ska jag tillbaka till mammarollen igen och försöka få Leona att sova, för att hon har varit gnällig ett tag. Hon har ätit, blöjan är bytt, jag har lekt med henne, det enda som fattas är sömn.


Vecka 40, den dagen då Leona beräknades att födas, men lilla prinsessan ville vara inne i mammas magen i en vecka till :)

Hugs

Kommentarer
Postat av: Grynet - 19 år och snart mamma

Ja det är verkligen underbart det där :)

2009-09-16 @ 16:21:46
URL: http://grynis.blogg.se/
Postat av: donna

Aha Okeej hehe :) Hehe aa ja jobbar på en förskola & även fritishem :)

2009-09-16 @ 18:01:55
URL: http://dreamdoll.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Låter ju jätte bra :D Jag tror det är bra att komma tillbaks till jobbet rätt fort efter barnet kommit. Eller ja.. vissa går ju tillbaks till jobbet bara efter någon månad att barnet kommit, det kanske inte är så bra för både mamma eller barnet. Men 9 månader har det ju sagts att barnet klarar sej bra utan sin mamma, ett par timmar iaf.

2009-09-16 @ 18:34:37
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: donna

så lite såå. hur gamal är din dotter?

2009-09-16 @ 23:05:01
URL: http://bellaadonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0