Låt mitt huvud vara!

Har badat Leona och nu sover hon. Det är så kallt men hon vägrade ha mössa på sig, hon vrålade och skrek tills jag tog bort den igen. Hon verkligen hatar att ha nått på huvudet, varken mössor, snoddar, klämmor etc. Jag fick kompromissa och såhär ser det ut nu, en filt över huvudet istället hihi



Såg mig omkring och insåg att vårt hem inte alls var i något behov av att städas. Plockade bara undan lite saker och voila så var det hur fint som helst, fanns inte ens damm att plocka. Ibland är jag störd för att jag tror hela tiden att jag behöver städa, men så är det inte. Fast jag har blivit mycket slarvigare sen jag blev gravid och ännu värre när jag fick Leona. Nu har jag bara såna här attacker ibland, förut var det varje dag. Vi var två vuxna i hushållet som knappt rörde oss runt i lägenheten. Vi jobbade mest och när vi kom hem så åt vi middag och  parkerad oss i soffan resten av kvällen! Men liförbannat klagade jag hela tiden på att "Oh Deli vad hela hemmet behöver städas" och jag städade så fort tillfället gavs! Nej nej sån vill jag aldrig bli mer, hellre lite slarvig än sjukligt besatt av städning!

Varje morgon vaknar Deli för att gå till jobbet och stryker en ny skjorta för att ha på sig. Att han orkar! Jag hatar att stryka! Jag köper oftast kläder som inte behöver strykas och köper jag någon skjorta så stryker jag den och tar på mig en dag. Sen tvättar jag den och låter den hänga i garderoben i flera månader eller år innan jag tar tag i att styka den igen! Hur som helst så höll han på med sin vanliga dagliga rutin, att stryka en skjorta, och då bad jag honom stryka Leonas första skjorta! Han gjorde det med stolthet och var supernoga. Pappas lilla flicka :)



Ta hand om er!
Hugs


Kommentarer
Postat av: Laura



Naw :) hon e verkligen gullig din lilla flicka. tänkte också döpa min dotter leona men vi ändrade oss i sista sek :) hehe.

2009-09-23 @ 15:59:24
URL: http://lauramelisa.blogg.se/
Postat av: Deli

Vad härlig dotter vi har. Du är inte så pjåkig heller, frugan :).

2009-09-23 @ 16:45:59
Postat av: Laura



haha ja men de finns mycket namn o välja mellan. aaa ville också döpa melisa med två s men min man e riktigt envis han sa att albaner inte stavar ned två ss ;) men nästa barn ska jag allt välja namn på lorik e fint tycker ja om de e kille

2009-09-23 @ 16:46:51
URL: http://lauramelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0