Tisdag

Jag träffade min väninna och det var jättetrevligt. Kom hem kl 16, vi har alltså varit ute i totalt 4h idag, coolt eller hur, i det här pissvädret?! Jag har så ont i fötterna nu, vill bara lägga mig och vila. Måste bara klura ut vad jag ska laga till middag. Det sköna med denna Tisdag är att vi inte har några planer alls, vi ska bara vara. Tänkte att jag kanske skulle tända lite ljus här hemma och göra det mysigt. Det var längesen jag tände ljus bara för att det har varit någorlunda varmt, men idag, OH SHIT VA KALLT DET ÄR säger jag bara!

Ta hand om er,
Hugs


Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Hej. Först och främst: vad är det för ersättning du ger henne? Man ska alltid följa instruktionerna på paketen, eftersom alla ersättningar är olika.



Vi har en specialersättning som är mjölkfri. På paketen står det att man ska koka flaskorna och sedan vattnet och låta det svalna, precis som du gjort. Vi slutade att koka vattnet efter dietistens råd om att man bara behöver göra det de första månaderna. Hon avrådde också från att koka flaskorna, men sa att man ska doppa dem några sekunder i kokande vatten. Det räcker långt. Annars kan flaskorna gå sönder.



Nu häller vi upp vattnet i flaskan, värmer i micron till ättemperatur, häller i ersättningen och skakar. Sedan smakar jag alltid så att jag känner att det inte är för varmt i munnen.



Men som jag sa från början, gör som det står på paketen om du är osäker eller ring till tillverkaren. Alternativt kontakta en dietist som du kan prata med. Bara så att inte jag har sagt nåt som blir fel för er :)

2009-09-22 @ 21:50:43
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Hej igen! Vi hade NAN från början, innan vi fick reda på allergin. Jag ringde till Nestlés kundservice och de sa att följande gick bra: koka vatten i t ex vattenkokare och ha kokt avsvalnat vatten i kylen. Använd inom ett dygn.



Dietisten menar att vi har så bra vatten i Sverige att det inte behövs kokas. Det som står på förpackningarna ska kunna användas i andra länder också och därför står det att man ska koka allting. Men det behöver du inte göra. Vi gör inte det.



Jag micrar i princip all Vildas mat. Det finns så mycket råd och rön och min dietist sa att det inte skulle vara någon fara så jag kör på.



Om du använder klara glasflaskor så rekommenderar jag att inte micra i flaskan, eftersom alla klara flaskor innehåller bisfenol A som kan utsöndras när man micrar och ämnet är inte alls bra för barn.



Ha det bra! Kram

2009-09-23 @ 10:49:51
URL: http://denvildavilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0