Leona går

Hon tog sina första tre steg när hon var 10 månader gammal, och det har hon gjort i en månad men sen har hon inte vågat mer. Men nu, en vecka innan hon blir ett år gammal så går min lilla tjej :) Hon går jättemånga steg och sen tappar hon balansen och ramlar på rumpan. Hon är så söt när hon går, som en liten anka haha. Jag är så stolt! Men nu kommer oron också. Det kommer att ske olyckor, senast ikväll var hon nära på att skada sig rejält hos min mamma. De har hårddisken på golvet och hon gick snabbt och tappade balansen, men jag fångade upp henne snabbt. Det var sååå nära att hon ramlade på kanten av hårddisken där det finns en hård metallbit på. Mitt hjärta bankade så hårt och jag blev så rädd! Men inte Leona, hon fortsatte att gå direkt efter det igen. Nu vill hon inte sitta längre, bara gå och krypa. Ja hon har börjat krypa på alla fyra också, det kunde hon inte innan, för då ålade hon sig fram bara. Hon utvecklas i illfart nu :)

Jag är sååå stolt över henne att jag får tårar i ögonen! Jag trodde inte att hon skulle börja gå förrän hon blir 1,5 år gammal eller så, men jag hade fel! Fram till sommaren kommer hon att gå jättebra och ha bra balans och kontroll tror jag. Det är jättebra för då kan hon gå på sanden i Mallorca och känna sanden mellan tårna :) Vi kommer att köpa sandleksaker (hink, kratta, spade etc) och bygga sandslott tillsammans med henne och bada massor. Åh vad jag längtar till sommaren och njuta tillsammans med min lilla familj!


Kommentarer
Postat av: Mamma till världens underbaraste mulatt <3

fett gullig unge :)

2010-04-21 @ 03:40:02
URL: http://891213.blogspot.com
Postat av: hallonmamma

Gud vad duktig hon är <3

2010-04-22 @ 07:57:11
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: syrran

kiiikeee <3

2010-04-23 @ 13:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0