Rent hem

Jag älskar när det är rent hemma, då andas jag bättre och kan slappna av efteråt. Det är en sån härlig känsla! Jag plockar undan saker efter Leona (ibland även efter Deli) varje dag men dammsuga, damma, skura golv, torka rent spisen invändigt och sånt brukar jag inte göra varje dag. Dammsuga och damma gör jag ofta, men när jag jobbar brukar jag göra det var tredje dag, beroende på hur det ser ut.

Idag städar jag överallt och jag är nästan klar med allt förutom badrummet. Där brukar det ta mest tid för att jag tvättar rent varje nagellack, läppstift osv för sig och jag är mycket petig. Så badrummet tar mest tid och när den är klar kan jag pusta ut.

Nu tog jag en liten paus men ska snart återgå till städandet. Det är underbart när jag är på städhumör :D

Senare ska jag gå och handla. Jag ska handla till middagen ikväll (potatisgratäng med grillad kyckling), köpa tårta, åka till systembolaget och köpa coronas (jag får inte glömma lime) och snacks för Delis födelsedag (han fyller år imorgon). Vi blir många hos oss den här helgen. Ikväll kommer svärmor och imorgon kommer Delis syskon!

Nä, nu har jag fastnat framför datorn länge nog! Deli försöker få Leona att soman så att jag får passa på att städa i lugn och ro!

Ha en underbar Torsdag,
Hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0