De sju dödssynderna

Den vanligaste listan över dödssynderna lyder (på svenska och latin):

 

Högmod (storhetsvansinne, fåfänga) - superbia

Girighet - avaritia

Vällust (otukt eller begär) - luxuria

Avund - invidia

Frosseri - gula

Vrede (I vissa fall även hämnd) - ira

Lättja (likgiltighet) - acedia.

 

Idag känner jag lättja: Lättja förklaras ofta som lathet, likgiltighet eller passivitet. Jag borde göra så mycket men jag är för lat att göra det! Jag borde städa rent hela lägenheten, duscha, bada Leona, laga mat, gå ut till stan för att leta efter något att ha på mig imorgon osv osv osv. Men jag orkar inte med något av de ovannämnda sakerna :(

 

Igår dominerade frosseri (jag kände mig aldrig mätt) och imorgon är det fåfänga. Jag kommer att fixa mig och under tiden kommer jag säkert att klaga på att jag är för fet, för ful, för si för så tills det är dags att gå hemifrån! Men när jag väl ställer mig på dansgolver så kommer jag att glömma allt jag har sagt hemma och känna mig vacker och bara ha kul :)

 

Allt kommer att vara som vanligt med andra ord, för samma visa gäller varje gång haha

 

PS: Jag har fortfarande inte kommit fram vad jag ska ha på mig imorgon :/

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0