Sista veckan

Det känns lite sorgligt faktiskt, att det är sista veckan då jag är hemma med Leona på heltid! Jag får gråten i halsen bara jag tänker på det! När jag reflekterar över min tid hemma så har den för det mesta varit UNDERBAR! Att få vara med min dotter och njuta av henne till fullo! Hon är mitt allt, hon är mitt liv, hon har gjort mig till en bättre människa!

Jag kan inte fatta vart tiden tog vägen sen Leona föddes? När det var min sista dag på jobbet förra året så tänkte jag "Åh Gud va lång tid jag kommer att vara hemma och jag kommer att hinna göra ALLT som jag inte hann med när jag jobbade" Hahaha skrattar jag åt det nu! Det man hinner med under mammaledigheten är att bli återställd efter en tuff förlossning, mogna i mammarollen, hitta rutiner i vardagen som kretsar kring barnet, se sitt barn växa och utvecklas, ta en fika eller luncha ute då och då (om vädret tillåter), städa, diska, tvätta och sådana saker, men inte mer. Omedvetet så trodde jag att jag skulle resa och upptäcka världen, träna mycket och få superfin kropp (finare än när jag var 16 år gammal), åka runt överallt...ja fantasier med andra ord hahaha.

Min sista vecka som heltidsmammaledig och jag är instängd i lägenheten! Anledningen är...ALL SNÖ! Jag kan inte ens köra barnvagnen i den här snön och det är för kallt för Leona att vistas ute, fast hon behöver frisk luft! Nu ska jag sluta deppa och tända lite ljus här hemma och börja med middagen.

Det blir nyttigt för mig att börja jobba och träffa lite folk, det vet jag!
Ta hand om er,
Hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0