Förkyld

Jag blev uppringd av barnmottagningen och jag talade om vad Leona har för symptom. Enligt dem så är det inte nödvändigt för oss att komma upp till sjukhuset. Hon är bara förkyld och det är vanligt förekommande i den här årstiden och att det håller i ett bra tag. Jag ska se till att hon äter och framför allt dricker ordentligt, till och med tvinga i henne vätska om jag måste. Jag har aldrig mätt Leas temp och hon sa "men det måste du göra!". Fan, jag som ville slippa det tills hon blir större och kan ha den i munnen! Jag har temp och skydd till temp men jag har aldrig vågat stoppa in den ... ja den ska in bakvägen hos barn i alla fall. Jag fick mod till att göra det och hennes temp är bra, 36,6 och min var 36,8.

Så hennes råd var att jag skulle använda koksaltslösning i Leas näsa varje timme för att rensa kanalerna, få henne till att dricka mycket vätska och mäta temp då och då. Har hon över 39 i feber i några dagar så ska jag ringa upp dem igen. Men Lea har inte haft feber en enda gång vad jag kan minnas, inte när jag har känt med handflatan mot hennes panna i alla fall. Haha handen är mitt redskap, det är så jag har kontrollerat hennes temp hittills :)

Nu ska jag inte vara nojig och orolig utan jag följer de råd hon gav mig så får jag hoppas att Leona blir helt frisk från förkylningen så fort som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror det går utmärkt att ta temp under armhålan också. det gör de iaf på akuten, även fast de är så små. =)

2010-01-18 @ 15:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0