Napp

Min man och jag kommer inte överens om en sak! Jag vill att vi ska sluta ge Leona napp, men Deli håller inte med! Jag är med henne hela dagen och då får hon nästan aldrig nappen under dagen. När det är dags att sova middag så får hon nappen för att då blir hon lugn och somnar ganska omgående. Samma sak gäller på natten. Det händer att hon gråter efter den mitt på natten och då får jag gå  upp och ge henne den så somnar hon om. Jag tycker att hon har blivit så pass stor nu att hon inte ska behöva trösta sig med napp, utan hon ska klara av att somna på egen hand, men Deli tycker att hon fortfarande är liten och vi kan vänta ett par år till med att ta bort nappen!

Ja, jag kan inte göra så  mycket mer än att beställa nya nappar om vi ändå ska "vänta ett par år till med att ta bort nappen"! Som sagt jag ger den nästan aldrig på dagen, men ibland är det skönt att ge henne den för att hon blir lugn när hon är ledsen eller gråter.  Deli däremot ger henne nappen utan närmare eftertanke när han kommer hem från jobbet och då brukar jag ta ut den illa kvickt (ibland gör Leona det själv innan jag ens hunnit göra det haha).

Leona har många nappar som inte används alls, de har hon haft ett par gånger vardera, men de bästa är hennes namnnappar som Deli beställde när vi kom hem från BB. Nu har hon haft dem så länge (vi har varvat mellan tre st) och det känns inte så fräsht längre. Min favorit är den genomskinliga, så det har hon fått ha mest :) Eftersom hon oftast använder napp bara när hon ska sova så har de inte hunnit bli utnötta eller nått sånt. Jag har även kokat dem några gånger.

På den första bilden är det de napparna hon har använt hittills. Det står såklat Leona på de hon har :)

 
De här beställde jag idag och de kommer hem om ca 3-5 arbetsdagar. Det står Leona på de här också såklart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0