Ögoninfektion

Det här verkar aldrig ta slut! Nu måste jag vabba för att Leona har en ögoninfektion. Jag såg att hon hade det i Lördags kväll, men det blev bättre och bättre så att när hon vaknade på Måndag morgon verkade allt borta. Jag lämnade henne på dagis och kl 14 ringde hennes fröken mig på jobbet och bad mig komma och hämta henne. De var inte glada att jag hade lämnat henne på dagis med en ögoninfektion för att det är mycket smittsamt.

Men ärligt talat, jag tyckte att ögat såg bättre ut och jag hade ingen lust att vabba ännu en gång när jag tyckte att hon verkade helt frisk och kry! Jag får jättedåligt samvete när jag måste vara ifrån jobbet och JA JAG VET att Leona är den viktigaste, men jag tycker inte att man ska vara vabba bara för att barnet verkar må dåligt, utan då ska barnet verkligen vara sjuk för att man ska vabba! Jag är ingen elak mamma som lämnar henne på dagis när hon är sjuk, men jag tycker bara att man inte ska vabba för minsta lilla sak!

Fröken sa att jag måste vara hemma med henne i minst 3 dagar, så att det är bara att lyda och göra det! Ni skulle ha sett vilka kyliga blickar jag fick och vilken attityd de hade när jag gick för att hämta Lea igår. De läxade upp mig och talade om att så gör man inte när barnet är sjukt och bla bla bla...OMG!!

Just nu sover Leona! Hon har säkert det tråkigt hemma med mig. Det är roligare på dagis för att där får hon leka och ha skoj tillsammans med andra barn. Efter att hon har vaknat ska jag ner till stan en sväng för att hämta en klänning som jag lämnade in på lagning för att blixtlåset gick sönder när jag försökte dra upp det, fast klänningen uppenbarligen var för liten för mig :/

Ha en trevlig Tisdag,
Hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0