Beräknad förlossning

Idag beräknas min lille son att födas, men han vill nog stanna inne i min mage ett tag till. Det blir nog som jag misstänkt en förlossning nångång på slutet av den här veckan, eller början av nästa. I och med att jag har ställt in mig på att gå över tiden så känns det faktiskt inte så hemskt att inte föda idag!

Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.

Egen kommentar: Inga värkar, inga känningar, ingen förlossning i sikte. Jag har mått så bra de senaste två dagarna att jag nästan glömt bort att jag är gravid, förutom när han påminner mig med sina sparkar mot revbenen! Jag är jättehungrig hela tiden och äter stora mål mat, men blir aldrig mätt, vilket jag tycker är jättekonstigt. Jag har träffat vänner under veckan, och har ytterligare en fika inplanerad med vänner idag. Jag har även passat på att vila mycket och bara tagit det väldigt lugnt! En härlig vecka helt enkelt och än är den inte slut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0