BF+1

Idag går jag in i vecka 41! Det är alltså första dagen jag går över bf-datum som säkerligen kommer att följas av flera andra dagar, men det är OK änsålänge. Med Leona var det hemskt, katastrofalt och jag blev så ledsen när hon inte kom på bf, men det var för att jag var så inställd på att hon skulle komma just 20 April! Den här gången tar jag det med ro. Jag ska inte förneka att jag hellre vill ha honom utanför magen men jag vet att jag inte kan påverka det så mycket. Jag må vara trött, sliten, klumpig osv men det finns ingenting jag kan göra för att påskynda det (jag har provat det mesta nu)!

Det som är skönt är att Deli är hemma och tar han om Leona så att jag faktiskt kan vila när som helst på dagen. Det känns lite som semester att vi alla tre är hemma och kan hitta på lite aktiviteter tillsammans (luncha på stan t.ex). Jag ska verkligen försöka njuta av tiden jag har ensam med bara Leona tills lillebror kommer! När han föds kan jag inte spendera lika mycket tid med min lilla tjej mer...och det gör mig lite ledsen :(

Jag ska strax göra mig iordning för att åka och träffa barnmorskan för en vanlig rutinkontroll! Hon kommer inte att säga eller göra något speciellt, men jag har bokad tid idag och 19/4. Därefter är det dags att diskutera igångsättning. Hoppas att min lille son bestämmer sig för att komma innan dess...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0