Effektiv dag

Leona och jag var hos tandläkaren för hennes 3 års kontroll. Det tog lite tid innan hon öppnade munnen, men tillslut gjorde hon det och allt såg bra ut! Borsta morgon och kväll och bara lördagsgodis sa han...javisst, med mitt tålamod just nu får hon godis när hon vill bara hon låter mig vara ifred. Ja, så dålig mamma är jag just nu, noll ork!! Men efter att jag har fött och blivit människa igen så ska saker och ting återgå till det normala- struktur och ordning i vardagen!

Sedan var vi hos barnmorska för vanlig rutinkontroll. Hon önskade mig lycka till och sa att "hoppas att vi inte ses på den bokade tiden 12/4". Det önskar jag med, men tyvärr kommer vi att träffas igen, för att föda innan dess gör jag inte...det känner jag på mig. Det jobbiga nu är att många frågar om jag har fött, hur jag mår om jag känner att det är något på gång, har jag haft värkar osv osv. Såna stressfrågor. Jag har börjat säga till de flesta, föder jag så lovar jag att du inte missar det, du kommer att få information förr eller senare!

Efter barnmorskebesöket var vi och besökte Deli på jobbet en jätteliten stund sedan drog vi vidare och kollade runt på H&M. Jag ville köpa ett par shorts, men lämnade tillbaka dem. Jag kan omöjligen bedömma vilken storlek jag kommer att ha efter förlossningen. Jag höll i ett par 38:or och ett par 40:or men visste inte vilka som skulle passa sen, så jag lämnade båda och gick ut därifrån! Jag får ta tag i shoppingen sen, för att jag kommer inte att gå ner i vikt direkt efter förlossningen, det vet jag nu av erfarenhet! Efter att jag fick Leona trodde jag att jag skulle komma in i mina "skinnyjeans" direkt efter förlossningen, men tyvärr passade de aldrig fint igen. Jag kunde knäppa dem efter två år, men det såg inte snyggt ut i alla fall...

Efter H&M gick vi till mammas jobb och tog med henne ut på lunch på Golden Elephant. Det var så gott, så längesen jag åt där. Thaibuffe, precis vad jag behövde. Nu är jag fortfarande mätt! Sedan kom min syster och hämtade oss med bil och körde hem oss. När vi kom hem slänge vi oss i sängen och vilade många timmar. Allt detta innan klockan blev 14. Nu har vi varit uppe ett tag och bara tagit det lugnt i soffan och så kommer kvällen att fortsätta framöver.

Fortfarande inga värkar, inga känningar, ingen förlossning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0