Svartsjuk på lillebror

Leona är mycket svartsjuk på Lionel just nu! Hon blir vild och söker uppmärksamhet hela tiden. Fast vi ger henne det så räcker det inte utan ibland beter hon sig väldigt illa för att hon inte vet hur hon ska hantera allt nytt. Vi har flyttat in i den nya lägenheten och nu har hon en lillebror som alla vill pussa och krama, jag förstår att det inte är lätt för henne. När vi flyttade in i förrigår sa hon innan läggdags att hon ville "hem" alltså till vår gamla lägenhet :-) Vi fick försöka förklara för henne att det här är hennes nya hem...

Idag hade vi Delis familj på besök och det var första gången de träffade Lionel så att han fick mycket uppmärksamhet. Leona blev så ledsen och sa att vi inte kramar henne längre utan bara lillebror. Åh jag blev så ledsen, för att vi kramar henne visst, men hon vill inte att man håller, pussar eller kramar henne. Hon gör det svår att känna sympati för henne eftersom hon beter sig så illa och oförskämt ibland. Idag kastade hon en leksak på Lionel och jag blev så arg och då blev hon riktigt ledsen. Det här är inte lätt, att hon är så svartsjuk. Vi måste passa Lionel hela tiden för rädsla att hon skadar honom, fast hon inte menar något illa. Hon pussar och kramar honom väldigt hårt och förstår inte riktigt att han är så liten och skör. Jag älskar båda mina barn vilkorslöst och jag vet att hon kommer att lugna ner sig så småningom, men just nu är det svårt att hantera det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0