Förkyld

De senaste två nätterna har Lionel inte varit sig själv! Han har vaknat på natten och varit ledsen. När jag var på BVC på hans 4 månaderskontroll igår så sa hon att det kan bero på att han går igenom nån utvecklingsfas.

Inatt fick jag reda på anledningen - Lionel är förkyld! Nu förstår jag varför han har gnällt, inte kunnat få ro till att sova på dagarna, inte kunnat amma ordentligt, varför han har hostat ibland osv. Egentligen är allt detta uppenbara förkylningssymptom men jag trodde inte att bebisar kunde bli förkylda. Jag minns inte om Leona någonsin blev förkyld innan hon började dagis. Det kanske hon blev, men jag har faktiskt glömt/förträngt det!

Nu kommer jag att vara noga med att amma ofta så att han blir frisk igen. Själv känner jag mig också krasslig, jag har nästäppa och hosta. Lionel och jag har smittat varandra men jag hoppas att Deli och framförallt Leona blir skonade. Förkylningar är jobbiga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0