Hål i tänderna

Jag var hos tandhygienisten idag för att jag betalar frisktandvård varje månad. Jag betalar den lägsta taxan för att jag har friska tänder...eller hade fram tills idag!

Idag upptäckte hon ett hål som ska lagas, ett "början på hål" och ett "eventuellt" hål! Tre jävla hål i tre olika tänder! Åh jag är så ledsen! Jag har inte haft hål i tänderna i 18 år, alltid skött mina tänder väl och så får jag det här beskedet! Jag har en rotfyllning som de lagade när jag var väldigt ung och den hade ett litet hål som inte hade gått in i djupet än. Hon sa att om hålet blir större där så måste de dra ut hela tanden. Herregud säger jag bara!

Graviditeten, allt småätande, sötsaker och att jag har misskött tänderna sen jag fick Lionel har orsakat detta! Nu har jag en bokad tandläkartid den 17/9 för att laga ena tanden. Sen ska de även fixa en bettskena för att jag biter ihop och skadar tänderna när jag sover. Sånt beteende kommer tydligen av "inneboende" stress och det går inte riktigt att kontrollera utan bettskena på nätterna.

Mitt humör är sådär just nu! Jag vill inte ha hål i tänderna :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0