Vikt och längd

Jag har fått frågan om hur mycket jag väger och hur lång jag är! Jag har svarat i kommentarsfältet med om ni har missat det så skriver jag ett inlägg (i brist på annat intressant).

Jag börjar med längd. Innan jag blev med barn var jag 168 cm lång men efter graviditeten med Leona krympte jag 1 cm!! Anledning? Jag har mycket mycket sämre hållning nu och kan inte riktigt räta min rygg. Så ja, på den frågan får jag svara att jag är 167 cm lång :-)

Då går vi till vikten nu då! Jag har bara gått upp mer och mer sedan gymnasiet! Under första året på gymnasiet vägde jag 51 kg, 54 kg andra året och 56 kg tredje året! När jag började högskolan gick jag upp till 58 kg och där stannade jag ett bra tag, tills jag flyttade ihop med Deli 2006. Då smög ett par sambokilo in sig men de gick jag ner och var åter på 58 kg igen. År 2007 slutade jag högskolan och började jobba (stillasittande jobb) och blev sjuk. Jag fick B12 brist och blev allmänt dålig och fick börja ta B12 sprutor och lite annan medicin (depression pga B12 brist, helicobacter som gav mig magsår, urinvägsinfektoner och lite andra besvär som jag inte kommer på nu)! Pga att jag fick ta så mycket medicin för mina besvär så gick jag upp 10 kg på 6 månader!! Jag blev frisk igen, slutade med all medicin och notan slutade på 68 kg! Det året blev jag gravid med Leona och gick upp omkring 18-20 kg och sen gick jag ner alla extrakilon efter 1,5 år och var nere på 68 kg igen!

Där höll jag mig tills jag blev gravid igen och under andra graviditeten gick jag upp 20 kg och vägde 88 kg dagen jag åkte in till förlossningen!

Nu har jag gått ner 12-13 kg och väger 75-76 kg. Jag känner mig själv och sålänge jag ammar kommer det inte bli nån större viktnedgång. Ett måste är att gå ner till 68 kg men min idealvikt är 58 kg. Den vikten kommer jag aldrig se på vågen mer, men går jag ner till i alla fall 62-63 kg så är jag nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0