I'm alive :-)

Heeeeeej!

Jag hade nästan glömt bort att jag har en blogg. Kunde knappt min inloggningskod, men tur att den satt nånstans i bakhuvudet i alla fall så att jag kunde skriva mitt inlägg :)

Det har hänt massor sen jag skrev mitt senaste inlägg för nästan ett år sedan! Eller kanske inte massor, allt är som innan egentligen, fortfarande gift, samma jobb och samma bostad, men ändå. 2011 var resornas år, eftersom vi besökte flera länder. Vi började med skidsemester på Kläppen, sedan Thailand, Malta (Deli), Kreta, Kosova (jag) och Rom. Till Rom åkte bara Deli och jag för att det var hans 30års present. Vi hade en underbar långhelg! Efter det var det dags att vila från allt resande. Nu börjar jag längta till en sommar i Sverige.

Ja hur är det med livet? Jo, vår lilla prinsessa Leona är stor nu och nästan tre år, hon kan så mycket och säger roliga saker hela tiden. Hon är så underbar och en sån go tjej för det mesta när hon inte är trotsig haha. Jag älskar henne mer o mer för varje dag (om det nu är möjlig att älska henne mer för att jag älskar henne redan oändligt). Hon utvecklas mycket och hon är ingen liten bebis längre utan en stor tjej. Det gick så fort och vips så blev hon stor och självständig. Saknar att ha en bebis hemma...men det blir ändrig på det snart... ;)

Vi väntar nämligen tillökning :) Han är beräknad att födas 11:e April och jag längtar så mycket! Det är stor skillnad mellan graviditeten med Leona och den här. Jag har mest varit lycklig och känt mig vacker, inte alls lika sliten och deprimerad osv under den här graviditeten. Den enda nackdelen har varit mina extrema foglossningar som har gjort så ont att jag har behövt gå ner i arbetstid (jobbar 50% fram till 30:de Mars sen semester 11 dagar innan förlossning)! Hade jag inte haft problem med det hade det nästan varit perfekt haha. Njaaaa kanske inte perfekt för att även med den här graviditeten har jag otroligt jobbigt med nattsömnen. Jag sover väldigt dåligt, få timmar, sen ska jag upp och jobba, komma hem och ta hand om Leona...aldrig kan man vila. Haha det var så skönt när jag väntade Leona, då kunde jag vila näääär jag ville, men det uppskattade jag inte då...

Nu är jag redan i vecka 32 och det har gått otroligt fort den här gången! Veckorna går och jag får nästan lite panik för att jag vill njuta av graviditeten för snart är den över och förmodligen sista gången jag får uppleva det (tror inte vi skaffar fler barn sen). Samtidigt är det smärtsamt, jobbigt och tungt och jag längtar så mycket efter att få hålla min lilla bebis. Sömnproblemen gör inte saken lättare heller, men jag försöker verkligen härda ut för att jag vet att snart är allt över och glömt och så sitter jag där tre år senare och undrar vart tiden tog vägen?! Japp, jag har lärt mig av erfarenhet :) Ta vara på bebistiden för att det är över fortare än fort!!

Idag är jag hemma med Leona för att hon hade en ögoninfektion igår som ser ut att vara borta idag, men de på dagis vill ändå inte att man lämnar så fort. Jag stannar hemma med henne veckan ut och fr.o.m nästa vecka är jag ledig i en vecka, så att jag börjar inte jobba förrän 20de Februari! Ganska skönt faktiskt för att jag behöver bara "slappa" och ta det lugnt och njuta av tiden enbart med min dotter <3

Take care
Hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0