It's a boy

Vi ska få en son!

Jag var på ytterligare ett ultraljud igår eftersom barnmorskan misstänkte att min moderkaka låg för långt ner när jag var på mitt första ultraljud i vecka 18. Den här doktorn gjorde vaginal ul först och det var hemskt på alla sätt och vis! Hon kunde inte tyda hur moderkaka låg så att jag fick göra vanlig ul på magen istället. Moderkakan låg som den skulle och jag slipper planerad kejsarsnitt, skönt! Nu är den saken ur världen i alla fall :)

Eftersom barnet är så stort nu så har ju könsorganen utvecklats och det är lätt att se om det är kille eller tjej. Förra gången sa bm "det ser mer ut som en kille" och det lät liiiite tveksamt tyckte jag. Den här gången bad jag att doktorn skulle passa på att kolla kön igen. Ingen tvekan den här gången, 100% kille och vi fick till och med "bildbevis" med oss hem.

Jag "visste" sen vecka 18 att det var en pojke, men under hela den här tiden sa jag "jag tror inte på det förrän jag ser det med egna ögon". Med det menade jag när jag får hålla barnet i mina egna händer, men jag behövde inte vänta så länge. Jag såg klart och tydligt, det är en pojke! Det blir säkert roligt med en av varje, men i och med att jag är van vid att ha en dotter så känns det så konstigt att jag väntar en son...herregud, en liten kille i vår lillla familj...vi blir mamma, pappa, dotter och son...

Jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar! Jag tycker att den här graviditeten har gått så fort och den är slut om två månader...det känns lite ledsamt...Det är förmodligen sista gången jag är gravid och jag vill verkligen passa på och njuta, men jag vet inte hur jag ska njuta mer. Jag vill inte sitta och tänka tillbaka på den här tiden med ånger, varför gjorde jag inte si eller så...vad just si eller så är vet jag inte...men jag vill bara inte ångra något...jag vill bara njuuuuta!

Just det jag...sömnproblem igen! Klockan är sex och jag har varit uppe sen två eller tre, minns inte riktigt! Hade lika jobbigt med sömnen förra gången också, usch! Kommer att vara helt slut imorgon, men men...som sagt snart är det över och jag kommer knappt komma ihåg alla sömnlösa nätter om några år :) Idag har jag fullt upp här hemma. Jag ska göra plats i garderoben åt lillkillens kläder, ta ner alla kläder jag har sparat uppe på vinden sen Leona var bebis och gå igenom dem. Jag ska sortera neutrala och tjejiga kläder hehe. Jag tror inte att jag köpte så mycket neutralt/killplagg till Leona, så att jag får köpa till ganska mycket nya kläder till sonen. Men så får det blir, tur att vi har spjälsäng, barnvagn, bilbarnstol och såna saker sedan tidigare, det är de dyraste sakerna egentligen. Nu behöver jag bara komplettera med nappar, lite filtar, kläder och sånt smått och gott!

Här är vad vi har köpt till honom hittills :)
Förstora genom att klicka på bilderna

Starpaket från H&M:


Mysdress och pyjamas:


Tre bodys och matchande strumpor:


En liten body från min mamma:



Idag ska jag som sagt ta fram ytterligare några kläder som jag hittar bland Leonas gamla och sen har jag bra överblick av vad som behöver köpas till ;)

Hugs




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0