Vad ska jag göra med alla flickkläder?

Igår bad jag Deli hämta ner alla kläder jag hade sparat sedan Leona var mindre från vinden. Jag har givit bort så mycket och skänkt bort under tiden men ändå hade jag massor av kläder kvar. Jag ville hitta neutrala plagg som lillkillen kunde använda och jag hittade en del, men nu har jag sååå mycket flickkläder kvar som jag fick packa in i kartonger och påsar igen.

Jag vet inte vad jag ska göra med alla dessa kläder? De är så fina och vissa är använda så få gånger så att jag inte vill skänka bort dem! Hellre att nån släkting ärver dem till sina barn i framtiden, typ mina sykon eller Delis. Risken är att kläderna blir för "omoderna" när det är dags för våra syskon att skaffa barn...Jag vet inte heller om jag ska sälja dem, men det tar så  mycket tid att fotografera, lägga in annonsen, få besök från okända människor som vill kolla plaggen/skicka packet till höger och vänster...nej jag har inte ork med sånt!

Jag fick lite ångest när jag såg hela vardagsrummet fullt med kläder igår. Så mycket kläder behöver inget litet barn, så att vad håller vi dagens föräldrar på med? Måste en 6 månaders flicka ha 10 st klänningar och kjolar eller 10 par skor med mera... Jag har hört mig för och jag är inte ensam om det här "problemet"! Överdriven konsumtion är ett vanligt I-landsproblem medan barn i vissa länder knappt har kläder för att skydda kroppen mot sol, vind och kyla. Samma sak med mina egna kläder, jag köper o köper och sen köper jag ännu mer för att jag har "inget att ta på mig" varje morgon när jag ska till jobbet!!! Jag har inte ens plats i garderoben längre och jag rensar så otroligt ofta, mer än någon jag känner. Jag skänker bort så otroligt mycket kläder och ändå har jag ingen plats! Jag säger till mig själv "ingen mer shopping" och det löftet kan jag aldrig hålla...varken gällande mina kläder eller mina barns.

Så synd att det har blivit på det här viset i västvärlden. Jag önskar att jag kunde ärva från kompisar, som i sin tur fick ärva min flickas kläder om de fick döttrar. Det hade varit så mycket bättre både för privatekonomin och miljön! Som sagt ångest ångest ångest!

Såhär såg det ut i vardagsrummet igår:



Nu till min fråga: Vad ska jag göra med alla flickkläder?? Ska de bara uppta plats på vinden tillsvidare eller ska jag försöka hitta en/flera nya ägare till kläderna på tradera eller blocket? Jag har ingen aning! Idag får Deli gå upp med paketen igen. De kan inte ligga kvar i vardagsrummet i alla fall :)

Hugs

Kommentarer
Postat av: suada

åå gumman jag förstår precis vd du går igenom. jag har 3 st gymbags med bara barnkläder, (ändå är det "bara" pojkkläder) sedan är det några andra med skor,mössor, jackor å mkt mer som jag har uppe i klädgarderoben. som tur är så fick min bror en pojk nu efter sin tös så de fick en massa kläder som de kan börja med,sedan har jag massor på g i lite större storleka.känner likadant, vill ju inte slänga mina pojkars kläder bara sådär, känns lite sorgligt så tur är det att jag kan skänka dem till någon nära... Lycka till med din "rensning" nu ... kramar till er

2012-02-19 @ 10:15:52
Postat av: Elif

Kul läsning! :) men jag har ingen aning om vad du km göra med alla kläder hehe lycka till säger jag bara det var inte lite kläder det där;)

2012-02-19 @ 12:30:30
Postat av: Lola

Tack för era kommentarer tjejer :) Det mesta fick åka upp till vinden i alla fall. Får se om det blir ett barn till senare i livet som jag kan använda kläderna till hehe. Annars är det bara att skänka allt till myrorna om några år. Men änsålänge tror jag att jag avvaktar! Kram

2012-02-19 @ 20:19:52
URL: http://babyleona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0