Efterkontroll

Jag var på efterkontroll igår och allt såg bra ut, skönt! Jag fick journal för Leona och Lionel och enligt uppgifterna där så gick jag upp ca 17 kg (sista invägning var en vecka innan förlossning) med Leona och 20 kg (jag vägde mig morgonen innan förlossningen) med Lionel. Jag gick ner 2 kg innan inskrivning med Leona för att jag mådde så illa och därför var "startvikten" lägre den gången. Ungefär vecka 28 med båda barnen vägde jag lika mycket som jag gör nu!
 
Jag berättade för henne att jag ibland har tänkt på att jag vill ha ett barn till nu och undrade om det var normalt att känna så när man precis har fått en bebis? Hon sa att det var en normal känsla och vissa kvinnor känner så när de får ett "lätt" barn. Skönt att höra för att det är precis så det är när jag tänker efter! Under de första tre månaderna med Leona var det jättejobbigt för att hon hade ont i magen och skrek mycket och då hade jag inte en tanke på ett barn till, men Lionel är bara glad hela tiden och har inte haft någon skrikperiod alls hittills och det känns som att jag kan klara av att ta hand om 10 barn som han. Jag är jättenöjd med mina två barn och planerar inte att ha fler, det känner jag från djupet av mitt hjärta :-)
 
Vi pratade om preventivmedel och jag kunde inte bestämma mig där och då om jag skulle välja spiral eller p-stav så att jag fick lite info med mig hem att läsa. Nu har både Deli och jag läst och Deli tyckte att jag skulle välja p-stav men jag har faktiskt bestämt mig för spiral! Jag ska ringde dem så fort som möjligt för att få ett recept och boka tid för att sätta in den. Sen behöver jag inte tänka på skydd i 5 år, så sköönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0