Inaktivera Facebook

Jag har funderat så många gånger, men aldrig tagit första steget! Jag kanske bara ska göra det? Jag pratar om att inaktivera mitt Facebook konto. Anledning? Jag har blivit beroende! 
 
Jag är såndär "jobbig" typ som lägger ut kort på barnen och blir exalterad när jag loggar in och ser röd markering på jordgloben uppe till vänster. Oftast blir man överöst med positiva kommentarer och man känner sig nöjd av alla fina ord som står skrivna. Vissa personer som kommenterar vet jag med all säkerhet att de aldrig skulle säga de orden personligen om de mötte mig på stan. Vad innebär det då? Jo, att det är sällan facebookvänner verkligen tycker de ord de skriver när de sitter bakom sin skärm. Jag har blivit ledsen och sårad om få personer har gillat min bild, vad säger det om mig? Osäker person som söker uppmärksamhet på helt fel ställe!
 
Jag känner att jag har blivit alldeles för beroende och det har jag varit ett bra tag nu. Det är väl inte meningen att jag ska leva via facebook? Tycker någon om mig så mycket så säger de det över en fika, eller ringer och smsar ibland, besöker mig osv. Jag vill inte vara sårbar längre! 
 
Jag hittade en blogg där en man skriver om Facebookfenomenet och han slår verkligen huvudet på spiken som man säger! Jag instämmer helt! Ni hittar hela inlägget här
 
Jag har svårt att bara göra det...jag känner för att trycka på "inaktivera kontot" knappen men det tar emot varje gång! Tror inte ens att någon skulle uppmärksamma om jag inte fanns med på deras vänlista längre! 
 
Vet ni vad jag ska göra?
Just Do It - Nike

Kommentarer
Postat av: azita

Kommer bli tråkigt utan dig på Fb men tycker du ska testa det. Du kan alltid komma tillbaka :-) och så hart jag ditt nr och du kanske själv börjar bli mer akriv och träffa vänner mer! :-) just do it!

Svar: I just did it and it feels gooooood :-) Vi hörs via telefon framöver, som man gjorde förr i tiden liksom hehe. Hoppas att allt går bra för dig gumman! Kram
Lola

2012-07-04 @ 10:26:07
Postat av: Cecilia

Jllar facebook säkert 10 gånger per dag, och jag gillar också att få kommentarer (förstås). Men för mig gör det ingenting, för jag har TID. Massor av tid som bara är min egen. inga barn som behöver mig... så jag tycker att du ska inaktivera ditt konto ett tag, och se om det känns mindre stressat i vardagen då. Du får väl börja ringa folk, som vi gjorde "förr":)

Svar: Nu har jag gjort det och det känns så skönt! Får se om jag får abstinens senare på kvällen, eller när jag ammar, för att då brukar jag sitta med Iphone i näven och kolla facebook haha. Nu väntar jag massor av samtal och sms från mina vänner :-)
Lola

2012-07-04 @ 11:23:53
URL: http://www.cissivarning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0