Semestern är slut!

Deli gick i väg till jobbet och nu börjar allvaret! Jag får ta hand om båda barnen själv på dagarna och även hushållssysslorna! Det kommer att bli tufft emellanåt men jag ska försöka njuta av min tid hemma! Dagarna går så fort så att det är inte långt kvar innan det blir dags för mig att återgå till mitt arbete igen. Jag börjar inte jobbar förrän efter nästa sommar så att jag har ju några månader kvar att njuta av tiden med mina barn. Leonas dagis stänger under hela Juli så att då får vi försöka sysselsätta oss så att hon har roligt. Dagarna kan bli lite långtråkiga för en treåring om man inte hittar på något skoj :-)
 
Vi har en del att fixa i ordning hemma också för att allt är inte riktigt på plats än. Det står fortfranade några paket i sovrummet med saker som vi inte vet vart vi ska ställa in. Herregud vad mycket saker vi har, det tar aldrig slut, vi slänger, skickar ner till källare, stoppar in i lådor och garderb och ändå finns det inte plats i slutändan! Jag ska försöka ta tag i det så gott det går. I köket ligger saker inte riktigt i rätt skåp och jag behöver flytta om en del, kanske slänga lite eller skicka ner till källaren. Vårt lilla "walk in closet" behöver också en omgång likaså källaren. Jag gick ner för att hämta en grej häromdagen och insåg hur mycket jobb det återstår där. Jag har ju inte varit engagerad i flytten så att jag behöver organisera saker och ting på mitt sätt, så fort motivationen och orken finns. Det blir tufft med en bebis och treåring hemma, men inom ett år kanske jag blir klar med allt haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0