Solen är här!

Vad härligt det känns när man vaknar till strålande sol! Jag funderar på att packa ihop en liten picknick, en filt, lite dricka och åka till Alidebergsbadet (utomhus bassäng) med barnen. Det sägs att det ska vara strålande sol hela veckan, så att det gäller att passa på att njuta medan det varar! Jag ska fråga några vänner som har semester/gravida och är hemma om de vill följa med, annars åker jag själv och njuter med mina underbara barn!
 
Lionel var lite varm av sprutan igår så att jag ville dämpa febern med lite alvedon, det skulle jag inte ha gjort! Istället för att ge honom lite sakta men säkert sprutade jag snabbt in 2,5 ml och han spydde och nästan kvävde i flera minuter. Jag behöll lugnet, men Deli däremot blev upprörd och rädd. Exakt samma misstag gjorde vi med Leona när hon fick alvedon för första gången och hon höll också på att spy ihjäl sig då, att man inte lär sig av sina misstag?
 
Han har i alla fall sovit gott brevid mig hela natten och nu har han inte feber mer. Jag däremot har sovit så illa att jag känner mig helt mörbultad. Vi sover alla fyra i sängen så att det finns inte så mycket utrymme att sträcka på sig så att säga (barnen tar gott om plats men det är värre för Deli och mig som tränger oss i minimal yta).
 
Jag ska inte sitta här och förlora mer tid, dags att börja förberedelserna inför en heldag ute i det fina vädret!
Hugs
 
Alidebergsbadet har stor pool och stort gräsområde som man kan sitta på. Det finns även en liten minipool för de minsta som inte finns med på bild. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0