Amma tremånadersbebis

Man slutar aldrig att lära sig nått nytt! Vid tre månaders ålder sker en markant tillväxtfas hos bebisar, då behöver de mycket mat och de kan vilja vara vid bröstet hela tiden! Då kan mamman känna sig hjälplös och tro att mjölken har sinat, men så är det inte! Då ska man se till att amma lite mer ofta så anpassar produktionen sig efter barnets behov.
 
Nu med facit i hand förstår jag att det var det som hände mig med Leona. Jag trodde att mjölken sinade och jag orkade inte kämpa mer. Hon blev genast lugn när jag började ge ersättning och då började hon till och med sova hela natten (vilket Lionel gör redan nu vid två månaders ålder). Inte för att det spelar nån roll, för att ersättning var räddaren i nöden för vår lilla familj, men det är bra att veta om jag väljer att fortsätta amma Lionel efter tre månader! Jag tror inte jag kommer att göra det, men man ska aldrig säga aldrig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0