Ta hand om mig själv

Jag måste erkänna en sak! Jag är missnöjd med min kropp just nu (har jag någonsin varit nöjd förrensten?)! Det ser alltså inte bra ut, jag kan ljuga för mig själv hur mycket jag vill, men spegeln, vågen och klädstorleken säger sanningen! Jag har bara gått ner 10 kg sedan jag fick Lionel och det har redan gått två månader och inget mer har hänt!

Innan jag blev gravid med Lionel var jag större än jag någonsin har varit i hela mitt liv! Jag lyckades gå ner alla mina graviditetskilon från första graviditeten men inte de 10 kilon jag la på mig några månader innan jag blev gravid med Leona.

Jag gick alltså upp 10 kg innan jag blev gravid första gången, sen ytterligare 20 kg under graviditeten med Leona, vilket ger en viktuppgång på totalt 30 kg inom 1,5 år, gick ner 20 kg inom ett år och de 10 kg blev kvar tills jag blev gravid igen.

Jag gick upp 20 kg under andra graviditeten, ner 10 kg och nu har jag egentligen 20 kg för mycket...men just nu nöjer jag mig om jag går ner till samma vikt som jag hade innan jag blev gravid andra gången, vilket innebär en viktnedgång på 10 kg till. Hänger ni med, det blev många kilon upp och ner nu haha?

Jag har sagt till mig själv att jag får fortsätta med den här lättjan månaden ut, men om två veckor måste jag börja gå ut på promenader! Mitt mål är att börja gå lite smått när Deli börjar jobba i början av Juli, inga ursäkter, inga undantag. Jag ser inte bara oattraktiv ut utan jag har till och med börjat få fysiska besvär pga övervikten, jättedålig kondis, smärta i rygg och nacke, ingen styrka i kroppen osv. Dessa besvär är inte OK när man är 28 år!

Positiv energi i tankarna måste även inkludera att jag tar hand om min kropp. Att ta hand om kropp och själ, det går hand i hand för vägen till en bättre och gladare Lola :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0