Kampen mot graviditetskilon

Kampen mot kilona måste börja förr eller senare, men hur gör man, vart börjar man? Jag kanske är för bekväm men jag ser mig runtomkring ser alla mammor som ser ut som modeller med ett spädbarn under armen och då kan jag inte hjälpa att jag känner stor press på mig! Men jag fick barn för sex veckor sedan, jag kanske får lata mig lite till utan dåligt samvete?

Jag har redan fått antydningar på att jag borde börja med frågan: "Varför tar du inte och går ut med barnvagn och promenerar?" Mitt enkla svar har varit: "För att jag varken vill, orkar eller bryr mig"! Men man ser alla nyblivna mammor i tidningar och verkliga livet som ser ut som supermodeller och de har precis fått barn! Fast jag inte stör mig på att jag ser lite rundare ut nu så kan jag inte hjälpa att ställa frågan: "Jag kanske ska börja träna eller banta eller nått...?" Tummen ner för dagens skeva bild man har av kvinnokroppen, speciellt nyblivna mammor!

Jag har fortfarande efter sex veckor "bara" gått ner 10 kg av 20 kg jag gick upp under graviditeten! Jag får ta den kampen senare, för i ärlighetens namn orkar jag inte bry mig just nu. Jag vill bara njuta av bebistiden med Lionel i famnen. Han växer så fort!! Det enda jobbiga är att sommaren närmar sig och snart ska man våga sig ut till stranden i bikini och det känner jag inte mig bekväm i! Jag får hänga på stranden i baddräkt och sarong om det nu blir badväder igen...


6v efter förlossningen med Leona


6v efter förlossningen med Lionel

Jag vägde tre kilo mindre efter sex veckor med Leona än vad jag gör den här gången och jag tycker att man kan se det väldigt tydligt! Magen drog ihop sig mycket bättre förra gången! Ja, ingen beach 2012 kropp här inte haha.

För att förstora, klicka på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0