Sovit hela natten

Lionel sov hela natten utan att vakna för att äta! När jag vaknade självmant kl 6,45 blev jag helt förvånad! Jag hade så ont i brösten och kl 7 vaknade han och jag ammade honom. Han åt ordentligt från det ena bröstet och det andra orkade han inte så mycket så att jag fick pumpa ur och slänga mjölken. Det här är andra gången sedan han föddes som han sover utan att vakna för att äta! Jag hade inte problem med Leona heller när hon var bebis, hon sov också varje natt men vaknade för att äta på nätterna. Jag minns första gången hon sov hela natten, då var hon 3 månader och hade fått ersättning för första gången, det var så skönt!
 
Jag kommer att amma Lionel i en månad till och sedan får han ersättning. Han har faktiskt redan fått ersättning några gånger. Det var ett par gånger när jag trodde att han inte blev mätt när jag ammade, men det visade sig att han hade för att han åt 30 ml båda gångerna (spydde en gång för att han var för mätt) och vi fick slänga resten, ca 70 ml. En annan gång när jag lämnade Leona på dagis och inte hann hem innan han blev vrålhungrig, då gav Deli ersättning. Som sagt i ytterligare en månad till försöker jag helamma, utan ersättning! Därefter får jag se hur jag gör, jag kanske ammar nån gång på dagen eller kanske bara nattammar, får se vad som passar då och om jag överhuvudtagen kommer att ha mjölk kvar! Änsålänge är han nöjd och belåten, växer bra, sover bra och är glad för det mesta :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0