Lite orolig...

Jag är inte rädd för förlossningen utan ser framemot att får träffa min son och en förlossning är så otroligt mäktigt, så att jag tycker att det ska bli spännande att få uppleva det igen. Undrar om det kommer att gå lika bra den här gången? Jag är däremot ganska rädd och orolig för tiden efter förlossningen! Jag har ganska dålig erfarenhet av det sen förra gången. Jag mådde ganska så dåligt, hade kraftiga eftervärkar, förstoppad i två veckor, mjölkstockning och infektion i bröstet, problem med amning, depression, sömlöshet...osv...

Många säger till mig att jag ska tänka positivt och inte låta mina tankar påverka mig. De menar att jag nu är erfaren och att det inte kommer att vara lite jobbigt som förra gången. Lättare sagt än gjort, för att det är inte så lätt att bara glömma bort allt. Smärtan man känner under en förlossning glömmer man efter ett tag och det naturligt för att annars hade inte en enda kvinna velat skaffa fler än ett barn! Tiden efter förlossningen har präntat in sig i min hjärna som något otroligt tung och jobbigt att jag vissa gånger har blivit avskräckt att bli gravid igen.

Ju närmare förlossningen jag kommer desto mer oro känner jag. Jag kan bara hålla tummarna och hoppas att det går bättre den här gången :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0